Hoe krijg ik een platte buik?
Bijna elke vrouw droomt van een mooie, platte buik. Met wilskracht en doorzettingsvermogen krijg je dat voor elkaar. Onderstaande oefeningen en lifestyletips helpen je op weg!
1. Verbeter je figuur (oefening)
Ga rechtop staan. Zorg ervoor dat je oren, schouders, heupen en knieën in dezelfde lijn staan. Trek je schouders naar achter en houd je buik in. Belangrijk is je gewicht te verdelen over je hakken en voorvoeten.

2. Oefen je hele lichaam (oefening)
Denk eraan om naast je buikspieren ook je andere basisspieren te versterken, zoals je rugspieren. Pilates is een van de manieren om te werken aan al je basisspieren, inclusief je armen en benen.

3. Doe de 'Canoe Twist' (oefening)
Sta rechtop, zet je voeten uit elkaar en haak de vingers van beide handen in elkaar voor een stevige greep. Adem uit en zwaai de in elkaar gehaakte handen, armen en schouders naar links. Vergelijk het met het roeien in een kano. Trek gelijktijdig je linkerknie op en beweeg de knie naar rechts. Adem in en ga terug naar de beginpositie. Adem uit en doe de oefening naar rechts. Wissel weer af naar links enzovoorts. Herhaal de oefening 20 keer.

4. Doe de 'Cat Kick' (oefening)
Zet je voeten bij elkaar en spreid je armen als vliegtuigvleugels. Adem uit en beweeg je rechterbeen voorwaarts en omhoog. Zwaai gelijktijdig je armen naar voren tot aan schouderhoogte en rond je rug als een kat. Het voelt alsof je navel naar je ruggengraat getrokken wordt. Adem in, open je armen en ga terug naar de beginpositie. Herhaal de oefening met je linkerbeen. Wissel weer af met je rechterbeen enzovoorts. Herhaal de oefening 20 keer.

5. Doe de 'Pilates Zip Up' (oefening)
Sta rechtop met je hakken bij elkaar, de tenen/voorvoet licht naar buiten. Breng je armen omhoog, handen in elkaar en leg ze onder je kin. Adem uit en druk je armen naar beneden. Zorg ervoor dat je handen en armen dicht bij het lichaam blijven. Til gelijktijdig je hakken van de grond en ga op je voorvoeten staan. Houd deze stand 2 seconden vast. Adem in en ga terug naar de beginpositie. Herhaal de oefening 20 keer.

6. Let op wat je eet (lifestyle)
Je kunt buikspieroefeningen doen totdat je een ons weegt, maar als je extra buikvet hebt, worden de buikspieren niet zichtbaar. Wil je van je buikvet af, dan moet je goed letten op wat je eet en hoe actief je bent. Eet dus minder en beweeg meer.

7. Hulpmiddelen zijn niet per se nodig (lifestyle)
Om een platte buik te krijgen, heb je geen hulpmiddelen nodig. Je kunt in het dagelijks leven je buikspieren trainen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling of als je in de rij staat bij de kassa. Terwijl je rechtop staat, adem je uit en trek je je navel naar je ruggengraat.

8. Stel realistische doelen (lifestyle)
Je figuur is onder andere afhankelijk van je genen. Maar gebruik dit niet als excuus om op te geven of een 'graai' in de koektrommel te doen. Wees realistisch en vermijd een ideaalbeeld. Beyoncé's platte buik mag je motiveren, maar verwacht niet dat je haar kunt evenaren.

9. Doe het rustig aan (lifestyle)
Je krijgt niet één twee drie een platte buik, ook al beloven reclames je van alles. Werk langzaam en bestendig aan een platte buik en houd rekening met een terugval of zelfs frustratie. Doorzettingsvermogen, wilskracht en tijd zullen je belonen!
© Gezondheidsnet 2013
gezondheid
buik
afvallen
platte buik
sporten
Heb jij een nieuwstip? Geef het door aan de redactie
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?
tag \\ mode
tag \\ marrakech
tag \\ trouwen
tag \\ mohammed vi