Dit product maakt het gezicht namelijk witter. Het Koreaanse bedrijf in schoonheidsproducten Elisha Coy stelde potentiële klanten een opmerkelijke vraag: 'Wil jij wit zijn?', zo stond op het reclamebord in New York te lezen. Op de advertentie is een Koreaans model met een erg bleke huid te zien. De Verenigde Staten is een land waar discriminatie van mensen met een andere huidskleur erg gevoelig ligt.
Deze manier van reclame maken schoot bij veel mensen daarom ook in het verkeerde keelgat. Op een Koreaans cultuurblog werd de advertentie met veel sarcasme 'de ideale reclamecampagne' genoemd. Volgens hen gaat het hier namelijk om het verkopen van een ‘onbereikbare droom’ en zorgt het ervoor dat potentiële kopers zich slecht in hun vel gaan voelen.
Schoonheidsideaal
In Zuid-Korea heerst een uiterst strikte schoonheidsideaal. De obsessie met het uiterlijk begint vaak al op jonge leeftijd. Het is dan ook geen verrassing om te weten dat maar liefst 1 op de 5 vrouwen kiezen voor plastische chirurgie. Het Koreaanse bedrijf verkoopt vooral producten in Zuid-Korea, China, Hong Kong en Japan.