Koreaans beautymerk: wil jij wit zijn?
Op de Amerikaanse markt is veel ophef ontstaan vanwege een advertentie voor een nieuwe gezichtscrème
09 July 2014
beauty

Dit product maakt het gezicht namelijk witter. Het Koreaanse bedrijf in schoonheidsproducten Elisha Coy stelde potentiële klanten een opmerkelijke vraag: 'Wil jij wit zijn?', zo stond op het reclamebord in New York te lezen. Op de advertentie is een Koreaans model met een erg bleke huid te zien. De Verenigde Staten is een land waar discriminatie van mensen met een andere huidskleur erg gevoelig ligt. 

Deze manier van reclame maken schoot bij veel mensen daarom ook in het verkeerde keelgat. Op een Koreaans cultuurblog werd de advertentie met veel sarcasme 'de ideale reclamecampagne' genoemd. Volgens hen gaat het hier namelijk om het verkopen van een ‘onbereikbare droom’ en zorgt het ervoor dat potentiële kopers zich slecht in hun vel gaan voelen.

Schoonheidsideaal
In Zuid-Korea heerst een uiterst strikte schoonheidsideaal. De obsessie met het uiterlijk begint vaak al op jonge leeftijd. Het is dan ook geen verrassing om te weten dat maar liefst 1 op de 5 vrouwen kiezen voor plastische chirurgie. Het Koreaanse bedrijf verkoopt vooral producten in Zuid-Korea, China, Hong Kong en Japan.

elisha coy
zuid-korea
gezichtscrème
commotie
schoonheidsideaal
Heb jij een nieuwstip? Geef het door aan de redactie
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?
tag \\ mode
tag \\ marrakech
tag \\ trouwen
tag \\ mohammed vi