Moroccométrie heeft de kijkcijfers van het publiek onthuld voor de periode van 17 tot en met 23 mei 2017. Hieruit kan worden afgeleid dat Marokkanen gemiddeld 3 uur en 30 minuten per dag voor hun schermen hebben doorgebracht gedurende deze periode. En het is 2M die zich aan de top van de meest bekeken kanalen bevindt.
Het tv-kanaal 2M neemt de eerste plaats in met 28,8% kijkdichtheid. Het wordt gevolgd door Al Aoula (11,2%) en Al Maghribiya (4,9%).
Van de programma's die het meest bekeken worden door Marokkaanse kijkers op het 2M-kanaal, staat de Turkse soap Samhini aan de top van de ranking (66%), gevolgd door het programma Massir Assia (56,6%), Jazirat al kanz (45,9%) en de talkshow Rachid Show (41,5%). Vergelijkbare cijfers werden in de maand April ook al vrijgegeven, Samhini stond toen ook duidelijk aan de top van de meest bekeken programma's.
Voor de SNRT heeft het programma Lalla Laarossa het hoogste aandeel van het publiek met 68,6%. Het weer (43,4%) komt tweede. Dit wordt gevolgd door de Marokkaanse serie Hyati (35,3%).