De neko-sushi bevat levende katten. Dierenliefhebbers hoeven zich geen zorgen te maken want de beesten dienen ter 'versiering' en niet om de honger te stillen. Toegegeven, een beetje vreemd maar Japanners kunnen er geen genoeg van krijgen, zo meldt HLN. Het bedrijf Tange en Nakimushi Peanuts kwam met de campagnestunt 'neko-sushi'. Schattige katjes die op bergen sushirijst poseren en gedecoreerd worden met handtassen, kreeften en groente.
Ondanks de zielig ogende katten garandeert de organisatie dat geen enkele kat gekwetst werd tijdens het creatieproces. De campagne was dan ook een geslaagde Photoshop- stunt. De beelden zien er gek uit, maar het idee achter de ‘sushikat’ komt uit het eeuwenoude Japan. Het is een wezen dat al lang leeft.
Verhalen beweren namelijk dat de ‘sushikat’ mensen geluk zal brengen. De neko-sushi is gelukkig een ongewone levensvorm bestaande uit een kat bovenop een portie rijst met een hilarische boodschap. Door de hilarische filmpjes, de sushikat-app en de facebookpagina hebben de katten het internet al weten te veroveren.