Chefchaouen 'Most Instagrammable' volgens Britse Daily Mail
Chefchaouen is door de adembenemende azuurblauwe straatjes een toeristische trekpleister geworden die bij veel mensen op de bucketlist staat.
06 January 2020
reizen
De stijgende bekendheid van 'de blauwe stad' is niet zo gek want Chefchaouen is door de vele kleurrijke bezienswaardigheden enorm 'Instagrammable'. Met zo'n 630.000 vermeldingen op het sociale netwerk weten ook steeds meer mensen de weg te vinden naar dit pittoreske stadje in het noorden van Marokko. Volgens de reisgids van reisorganisatie Fodor is het stadje inmiddels 'verwoest' door de grote stroom aan toeristen. De lokale bevolking is het daar echter niet mee eens en heeft met eigen ogen kunnen zien dat de toegenomen belangstelling de stad juist heeft doen bloeien.


Fodor heeft Chefchaouen onlangs toegevoegd aan de lijst 'door Instagram verpeste plaatsen'. Influencers, vloggers, bloggers en backpackers zwermen dagelijks door 'de blauwe parel in het noorden', ongeacht het seizoen, om op de opvallende blauwe trappen en steegjes die felbegeerde selfie te maken. De lokale bevolking is blij met de aandacht, zo ook een inwoner uit de medina die zijn huis heeft 'omgebouwd' tot museum waar toeristen voor 5 DH (€0,50) een foto mogen maken van zijn woonkamer.


"Al deze mensen komen bij mij langs en plaatsen foto's van mijn huis op Instagram, YouTube en Facebook. Het is nu beroemd", aldus de ondernemer tegen Business Insider. "Ik heb mijn huis kunnen opknappen en er een bedrijf van gemaakt", voegde hij toe. In hetzelfde artikel werd ook gemeld dat de lokale bevolking massaal de Engelse taal leert om toeristen beter te bedienen. Sommigen leren ook Kantonees om toeristen uit China te woord te kunnen staan.
marokko
chefchaouen
reizen
toerisme
Heb jij een nieuwstip? Geef het door aan de redactie
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?
tag \\ mode
tag \\ marrakech
tag \\ trouwen
tag \\ mohammed vi